صنعت خودرو
تاریخ انتشار:
کد خبر:
۱۷۰
زنگ خطر رونق مونتاژکاری در صنعت خودروسازی
مدیرعامل اسبق سایپا ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح سیاست های کلان صنعت خودرو عنوان کرد: در صورت تداوم سیاست های دستوری در صنعت خودرو، خودروسازان بزرگ که بیش از ۷۰ درصد تولیدات داخل را در اختیار دارند به تدریج به مونتاژکار خودروهای چینی تبدیل خواهند شد.
سعید مدنی با اشاره به وضعیت نامساعد صنعت خودروسازی بیان کرد: متاسفانه دولت به جای نظارت بر عملکرد خودروسازان با دخالت های نا به جای خود در امر قیمت گذاری، شیوه فروش، صادرات و واردات خودرو و عملکرد ضعیفی که در اداره شرکت های خودروسازی داشته موجب نارضایتی کلیه ذینفعان صنعت خودرو از وضعیت موجود شده است.
وی ادامه داد: زیاندهی خودروسازان، کاهش انگیزه کارکنان شرکت های خودروسازی، سهامدارانی که به سبب افت ارزش سهام خودرویی سرمایه خود را از دست داده اند و همچنین بانک ها که همواره نگران هدررفت سرمایه و اعتبارات خود که در اختیار خودروسازان قرار داده اند، هستند و قطعه سازانی که به دلیل عدم دریافت به موقع مطالبات خود و کمبود نقدینگی برخی از آنها تعطیل شده و نیروی کار خود را از دست داده اند، همگی از تبعات منفی عملکرد ضعیف دولت در مدیریت شرکت های خودروسازی می باشد.
این کارشناس صنعت خودرو بر با تاکید بر ضرورت اصلاح سیاست های کلان صنعت خودرو تصریح کرد: در صورت تداوم سیاست های دستوری در صنعت خودرو، خودروسازان بزرگ که بیش از ۷۰ درصد تولیدات داخل را در اختیار دارند به تدریج به مونتاژکار خودروهای چینی تبدیل خواهند شد.
مدنی افزود: این در حالی است که با قابلیت رشد و توسعه که در خودروسازان داخلی وجود دارد، می توان صنعت خودرو کشور را طی چند سال و به دور از سیاست های دستوری به رقیب جدی برای شرکت های خودروساز خارجی تبدیل کرد.
مدیرعامل اسبق سایپا با صراحت بیان کرد: متاسفانه شرایط در خودروسازی به قدری بغرنج است که خودروسازان به جای رقابت با شرکت های خودروساز مطرح دنیا به چین وابسته شده و مونتاژ خودروهای چینی را به دور از فضای رقابتی در دستور کار خود قرار داده اند/خبرخودرو
نظر شما